Reizen & eerste dagen Costa Rica - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Lisette Zumbrink - WaarBenJij.nu Reizen & eerste dagen Costa Rica - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Lisette Zumbrink - WaarBenJij.nu

Reizen & eerste dagen Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Juli 2013 | Costa Rica, Alajuela

Vrijdagochtend om 7 uur komt er een taxibus met aanhanger voorgereden om het hele gevolg naar Schiphol te brengen om te beginnen aan onze reis. De reis naar Atlanta ging voorspoedig. Evelien en Lisa hebben zich goed super gedragen tijdens de reis! Na het nodige papierwerk ingevuld te hebben konden we door de douane en naar de gate voor de vlucht naar San Jose. Bij de gate stond het vliegtuig nog niet klaar. De vlucht was een uur vertraagd. In San Jose zijn we opgehaald door de shuttledienst van het hotel. Na een drankje was het toen na een lange dag tijd om te gaan slapen. De volgende ochtend hebben we rustig aan gedaan. Rondom het hotel loopt een korte wandelroute: de coffee-route. Deze route hebben we gelopen. Daarna zijn we naar la Paz waterfalls garden gegaan. Hier worden in beslag genomen dieren opgevangen. We hebben onder andere poema's, jaguars, andere katachtige, kikkers, vlinders en slangen gezien. Ook hebben we een wandeling/klimtocht langs 4 watervallen gemaakt. Bij de eerste waterval verloor Serge de lensdop van zijn camera op de brug. Na een illegale afdaling met Bert heeft hij hem toch terug weten te vinden. Willeke vond het zo spannend dat ze zei: 'ik kan het niet meer aanzien, ik ga weg'. Toch kwam ze terug om een actiefoto te maken. Het vervolg van de wandeling verliep wel soepel over de steile trappen en glibberige paden. Evelien heeft alles zelf gelopen en Lisa heeft een heel groot deel van de wandeling zelf gelopen en geklauterd. Tijdens de rit terug hebben we een bezoek aan een Costa Ricaanse supermarkt gebracht. Daarna hebben we nog op het terras bij het zwembad gezeten en wat gegeten. Nu drinken we nog een drankje met het geluid van krekels op de achtergrond en maken we ons op voor het vroege vertrek (5.45) van morgen.

• 21 Juli 2013 - 07:49

Henk Van Doorn:

Dag allemaal, Een goede reis hoef ik jullie niet meer te wensen. Die heb je al blijkt uit het informatieve verslag van Lisette. Wij krijgen hier misschien een temperatuur van 36 graden. Dan kun je beter in Costa Rica zitten.
    Geniet met volle teugen. Henk

• 21 Juli 2013 - 08:19

Ria:

Knap van de kleine meisjes dat ze zoveel zelf doen en wat een spannende dingen zo in het begin.veel plezier en groetjes uit Nieuwegein.

• 21 Juli 2013 - 08:42

John En Joke:

Hallo Allemaal
    Fijn dat de reis goed is verlopen.Leuk om de belevenissen van jullie te lezen.
    Evelien en Lisa jullie zijn kanjers!Dikke kus.
    Ton,alvast van harte gefeliciteerd met je verjaaardag morgen en de andere natuurlijk ook
    Gefeliciteerd.
    Er is vast wel lekker gebak te krijgen.
    Nog een hele fijne reis!

Hartelijke Groeten
    john en Joke

• 21 Juli 2013 - 10:15

Ruud En Ineke:

Mooi dat het allemaal goed is gegaan met de reis. Ton, alvast gefeliciteerd!! Veel plezier allemaal en geniet ervan!! Ruud en Ineke

• 22 Juli 2013 - 00:24

Liet Apeldoorn:

Hallo allemaal
    leuk verslagje van jullie belevenissen zo te lezen gaat alles goed
    houden zo de komende weken
    Ton van harte gefeliciteerd groetjes Liet