Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Lisette Zumbrink - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Lisette Zumbrink - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 Augustus 2013 | Nederland, Bilthoven

Donderdag 1 augustus hebben we natuurlijk nog stil gestaan bij de verjaardag van Betty. Na het eten heeft ze nog een speciaal dessert gekregen. Vrijdag hebben we lekker uitgerust bij het strand. De twee kleine meiden hebben lekker op strand gespeeld en in het water. Terwijl de jongens zich prima vermaakte in de golven die af en toe best hoog waren. Zaterdag hebben we besloten toch ware ondernemen en naar het zeesterrenstrand aan de andere kant van het eiland te gaan. Hier hebben we mooie grote zeesterren gezien! Het vervelende was alleen dat je in het water steeds kleine prikjes kreeg. Wat dit nou precies was weten we niet, want in het water zagen we niets zwemmen.

Zondag moesten we het Nederlandse comfort in de tropen alweer verlaten om onze reis verder voort te zetten, bestemming: Panama-stad. Vanaf het lokale vliegveld vertrekken we met een klein propeller vliegtuigje. De vlucht ging voorspoedig. Doordat het maar een klein stukje was bleven we laag vliegen. Hierdoor hadden we een goed uitzicht op de schepen die klaar lagen om door het Panamakanaal te varen. Indrukwekkende grote zeeschepen lagen netjes in rij te wachten op hun beurt. Tegen het begin van de avond arriveren we bij hotel. Na een hapje eten op de boulevard zit deze dag er ook alweer op. Maandag 5 augustus bezoeken we het Panamakanaal, de sluizen van Mira Flores. We waren precies op tijd om te zien hoe er een groot zeeschip door de sluis geloodst werd. Het schip was door middel van kabels verbonden aan zes treintjes. De voorste twee trokken het schip voort en de andere vier hielden het recht. Achter het schip vaarden ook nog twee sleepboten om te voorkomen dat het achteruit zou varen en de sluisdeuren zou vernielen. Nadat het schip door de sluizen heen was, zijn we door het vier verdiepingen tellende museum gelopen. De oude wijk van Panama Viejo was het volgende op ons programma. Dit is een wijk vol met oude gebouwen uit de Franse tijd. Vanaf hier hadden we een mooi uitzicht op de skyline van Panama. Deze wordt getypeerd door veel wolkenkrabbers. Terwijl we naar deze skyline staan te kijken zien we een enorm donkere wolk in hoog tempo onze kant op komen. Eerst wordt het donker en begint het te waaien. Dan begint het zachtjes te regenen en voordat we het weten komt het met bakken uit de hemel. Gelukkig was het lunchtijd en waren we op tijd in een restaurant. Tegen de tijd dat we klaar waren was het gestopt met regenen en konden we onze wandeling door de oude wijk vervolgen. 's Avonds eten we aan de waterkant met wederom een mooi uitzicht op de skyline van Panama, maar nu verlicht!

De volgende dag gaan we naar Albrook shoppingmall! Een grote mall die een heleboel verschillende winkels heeft. Maar eerst nog een stop bij de Panamese vlag. Deze vlag staat op een heuvel en geeft daardoor een mooi panorama uitzicht over de stad. De rest van de dag hebben we in de mall doorgebracht. Niet veel gekocht, want de prijzen verschilde niet veel met de Nederlandse.

Woensdagochtend is het al vroeg tijd om Panama te verlaten en ons op te maken voor Merchant-family in Texas. Via Atlanta vliegen we naar Houston om daar per auto verder te gaan. Het vliegtuig vertrekt met vertraging uit Panama waardoor onze overstaptijd van 1,5 uur nog minder werd. Na aankomst in Atlanta en aan alle verplichtingen voldaan te hebben haasten we ons naar de andere terminal. Bij de gate aangekomen zien we dat de vlucht naar Houston vertraagd is als gevolg van het slechte weer dat ze daar gehad hadden. De overstap gelukkig niet gemist! De vlucht naar Houston duurt niet lang. Na de koffers gehaald te hebben is het tijd voor de huurauto's om onze reis verder te vervolgen. Wanneer we in de auto's ingeladen hebben en de GPS ingesteld hebben kunne we verder. Terwijl we instappen vraagt Evelien wie de chauffeur is. Zij is inmiddels zo gewend om als een echte prinses rond gereden te worden. Na een rit van 2,5 uur zijn we dan na een lange dag reizen in Austin aangekomen. We frissen ons snel op en gaan naar de Merchants. Tegen de tijd dat we daar aankomen is het al half 11, maar dat maakt allemaal niets uit. Ze zijn blij om iedereen we te zien, maar het meest om Fleur weer te zien. We kletsen honderduit en maken plannen voor de volgende dag.

De eerste echte dag in Texas gaan we met z'n allen naar Seaworld in San Antonio. Het kwik liep tegen de 40 graden Celsius, maar we hebben genoten van de shows met beluga's, dolfijnen en orka's. Ook hebben een show gezien met speedboten, waterski's en jetski's. Achtbanen en Sesamstraat kinderland stonden ook nog op het programma. Het was een zeer geslaagde dag. De jongens van Jocelyn en Rob waren erg lief voor de meisjes en andersom. Ze hebben erg veel plezier gehad!

Vrijdag is het alweer shoppingday! We gaan eerst naar een outletmall waar Evelien al gelijk een Disneywinkel ziet. Hier ziet ze een Assepoester jurk met glazen muiltjes. Ook Lisa vindt een mooie jurk voor zichzelf. Na deze eerste winkel gaan we verder en komen een boel mooie dingen tegen. We hadden geluk het was een outlet en het was tax free weekend dus alles was nog goedkoper! Helaas was er hier geen Victoria Secret winkel, maar daar zijn we nog wel naartoe gereden! Na alle shop inspanningen zijn we met allebei de families in een steakrestaurant gaan eten. Je kunt natuurlijk niet naar Texas gaan zonder steak gegeten te hebben...

Zaterdagochtend zijn Rob en Jocelyn zonder kinderen nog langs gekomen in het hotel om afscheid te nemen. Tegen 9 uur vertrokken we al richting Houston om op tijd het vliegtuig te kunnen hebben. Het afscheid kwam na de gezellige dagen natuurlijk veel te snel, maar zoals Jocelyn al zei: het is geen afscheid, maar een tot ziens.

Inmiddels zijn we weer veilig terug in Nederland en hebben we genoten van de vakantie! Helaas begint nu het echt leven weer.